Dzień 5 - Najdłuższa wieś na świecie | gdynia94.bikestats.pl Jednośladami przez Polskę

Dzień 5 - Najdłuższa wieś na świecie

Sobota, 20 sierpnia 2016 · dodano: 22.09.2016 | Komentarze 0

Z racji, że śniadania nie musimy robić na ławeczce pod sklepem, urozmaicamy sobie poranny posiłek. Przed odjazdem robimy sobie jeszcze wspólne zdjęcie z gospodarzem - Krystianem, po czym udajemy się do centrum Lublina. Poza remontowanym akurat Placem Litewskim całe stare miasto prezentuje się okazale. Wyjeżdżamy z miasta drogą wojewódzką i od początku czuć, że nie będzie dziś łatwo. Wieje z południa i zapowiada się na to, że wiatr będzie nam dziś dokuczał przez cały dzień. Teren za Lublinem nieco się fałduje. Poza kilkoma mocniejszymi podjazdami nie są to żadne rozległe pagórki ale da się odczuć różnicę w stosunku do pierwszych dni jazdy po płaskim.

Dzięki za gościnę raz jeszcze, Krystian! :)

Plac zamkowy w Lublinie

Na trasie w zasadzie nic się nie działo, jazda była monotonna ale minęła nam dość szybko. Dojeżdżamy do Biłgoraja, gdzie nie widać żadnego rynku ani ścisłego centrum. Dodatkowo jest tu niesamowicie spokojnie jak na sobotni wieczór. Jutro niedziela i chcieliśmy znaleźć czynny kantor jeszcze dziś. Niestety te biłgorajskie były już zamknięte, więc po chwili przerwy ruszamy na ostatni odcinek do Aleksandrowa, leżącego około 10 kilometrów od naszej trasy. Mieszkają tam znajomi Olafa z pracy w Niemczech, od których dostaliśmy zaproszenie. Aleksandrów jest dość nietypową miejscowością, bowiem rozciąga się wzdłuż głównej drogi przez około 9 kilometrów. Co prawda nie jest to najdłuższa na świecie wieś, jak sugeruje tytuł wpisu ;), ale najdłuższa w województwie Lubelskim już tak. Od minięcia zielonej tabliczki do dotarcia do celu mija około 15-20 minut. Z miejsca zostajemy przywitani zimnym piwkiem i pysznymi pierogami domowej roboty pani Bernadety. Pan Wiesiek zaś oprowadził nas po gospodarstwie. Mimo swojej wielkości Aleksandrów wydawał się spokojnym i przyjemnym miejscem.

Wieczorem obowiązkowy punkt wycieczki na Lubelszczyznę, czyli degustacja lokalnego bimbru. W międzyczasie przyszła pizza. Szczerze przekonywaliśmy, że nie mamy już na nią miejsca po sytej kolacji, jednak podrażniony trunkiem żołądek dał jeszcze radę. W efekcie wracamy do łóżek nażarci i napici. Takiej wyżerki nie mieliśmy dawno i zapewne długo już nie będziemy mieć. Jeśli dojedziemy do Odessy, to może to spalimy :)