Wpisy archiwalne Styczeń, 2012, strona 1 | gdynia94.bikestats.pl Jednośladami przez Polskę

Styczeń, 2012

Dystans: ~60 km
Km w terenie: ~10
Temperatura: -8 st.

Dziś wstałem nieco wcześniej niż zwykle i mogłem pojechać gdzieś dalej. Wyjechałem po godzinie 11 30 kierując się okrężną drogą do Kosakowa. Po drodze usłyszałem w radiu jakąś wzmiankę na temat pogody - w przyszłym tygodniu mrozy ustąpią lecz spadnie śnieg. Nie wiem czy cieszyć się czy martwić, bo śnieg wraz z wahającą się temperaturą oznacza błoto i sól na drogach. A to z kolei spowoduje kolejną przerwę od jeżdżenia i przesiadkę na rower stacjonarny.
Do Kosakowa zjeżdżam ścieżką rowerową, tam kolejną ścieżką jadę do Pierwoszyna.

ścieżka rowerowa Pierwoszyno-Kosakowo wzdłuż lotniska, w tle urząd gminy Kosakowo © gdynia94

Helikopter nad Kosakowem © gdynia94

W Pierwoszynie udaję się na polną drogę w kierunku klifu. Obawiałem się jazdy w terenie ze względu na lód, lecz tamten odcinek był przejezdny.

W drodze nad Zatokę Pucką © gdynia94

Kolejny helikopter © gdynia94

Widok w dół klifu © gdynia94

I kolejny :)) © gdynia94

Zatoka Gdańska © gdynia94

Ten sam co znad Torpedowni ;) © gdynia94

Widok na Mechelinki © gdynia94

W drodze do Mechelinek © gdynia94

Zjeżdżając z klifu przypomniała mi się ostatnia scena filmu 'Chłopaki nie płaczą' i zastanawiałem się, czy aby nie była ona kręcona w pobliżu tego właśnie klifu.
Teraz patrząc na nią, wydaje mi się że to całkiem możliwe ;)

Zjechałem do Mechelinek, tam miałem zamiar plażą dostać się do Rewy. Niestety piach nie zdążył się zamrozić więc wracam na szosę.

Torpedownia i klif widziany z Mechelinek © gdynia94

Przystań rybacka © gdynia94

W Rewie podjeżdżam tylko na molo, robię kilka zdjęć i wracam skręcając na drogę przez okoliczne bagna, którą wyjadę w kierunku Pucka.

Zamarznięta woda w Rewie © gdynia94

Ta droga w przyszłości najprawdopodobniej połączy rowerowo Trójmiasto z Puckiem, powstanie więc ścieżka rowerowa od Gdańska do Helu mająca około 100 kilometrów długości. Usypywana była w tym roku, mieliśmy okazję jechać nią jeszcze w czasie remontu (Opis przed ostatnim zdjęciem).
Po pewnym czasie nawierzchnia zmienia się w zamarznięte płyty. Już na samym początku nieźle mną zarzuciło więc do końca jadę powoli i ostrożnie.

Rzeka Reda © gdynia94

Podjazd do Mrzezina porządnie mnie zmęczył więc musiałem odpocząć spoglądając w tej samej chwili w mapę wsi. Tam widzę skrót do Osłonina wiodący przez las. Upewniam się jeszcze gościa pracującego w lokalnej żwirowni czy kieruję się dobrze i jadę przed siebie.

Żwirownia w Mrzezinie © gdynia94

W Osłoninie nie ma nic ciekawego, poza tym sama wieś poza dobrą lokalizacją nie należy do najładniejszych. Jadę więc prosto do Rzucewa zerknąć szybko na pałac i zjechać nad molo.

Ostatni z helikopterów. Ruch nad lotniskiem był dziś naprawdę duży © gdynia94

Pałac w Rzucewie © gdynia94

Zamarznięta Zatoka Pucka © gdynia94

W tej części zatoki woda zamarznięta jest już całkowicie mimo że 10 kilometrów na południe lodu nie ma w ogóle. Jest godzina 14 30, wchodzę więc do szybko do sklepu i wyruszam w drogę powrotną. Do Pucka już nie zajeżdżam bo zostało mi niewiele czasu lecz w przyszłym tygodniu planuję tam się wybrać. W Mrzezinie wytrąbił mnie kierowca PKSu Wejherowo chcąc zmusić mnie do zjechania z jezdni. Trochę się wkurzyłem bo niemal zawsze kiedy mija nas któryś z pksów z Wejherowa, przejeżdża z hukiem zmiatając z drogi. Niedługo planuję kupić lusterko i przy każdym spotkaniu z zielonym autobusem będę w pełni wykorzystywał prawa rowerzysty a to w ich interesie jest wyprzedzić, nie w moim by robić wszystko by to umożliwić. Na ostatnim odcinku z Dębogórza-Wybudowanie po raz kolejny mam problemy z kierowcami. Droga jest wąska a pierwszeństwo ruchu należy do jadących w kierunku Gdyni. Mimo wszystko jadący z naprzeciwka mijają mnie bezczelnie przy okazji grubo łamiąc obowiązujący limit na tamtej drodze 40 km/h. Nie mogę jechać blisko pobocza bo jest całe oblodzone, ostatnim dwóm autom nie dałem już pierwszeństwa jadąc niemal środkiem drogi. W ostatniej chwili zjechali, dobrze wiedzą że nawet rowerzystę muszą przepuścić.

Powrót do domu © gdynia94

Podsumowując styczneń, zrobiłem 220 kilometrów. Trudno jest mi oceniać ten wynik, bo jazda w styczniu zależy w 90% od pogody. Pierwsze 12 dni lutego to ferie, więc trochę kilometrów na pewno wpadnie ;)

Temperatura:-12.0

Centrum

Poniedziałek, 30 stycznia 2012 · dodano: 30.01.2012 | Komentarze 5

Dystans: 20,7km
Temperatura: -12st.

Dziś postanowiłem kupić kominiarkę, ponieważ po ostatnich wyjazdach w mrozie moja twarz nieco ucierpiała. Ruszyłem więc w kierunku centrum do hali targowej. Tam spytałem się w pobliżu szukanego sklepu, gdzie jest tu box z ciuchami militarnymi (który polecił mi rano Roadrunner1984 :)). Niestety pani handlująca odzieżą powiedziała, że nie ma tu takiego sklepu i spytała co chcę dostać. Pokazała mi jedynie bawełniane kominiarki z pomponami za 28 złotych więc musiałem odmówić ;). Udałem się do sklepu sportowego naprzeciwko hali, jednak ten był zamknięty. Kawałek dalej był kolejny lecz dostawa kominiarek ma być dopiero za tydzień. No cóż, postanowiłem przynajmniej zajechać na skwer. Kilka zdjęć z telefonu:

Sea Towers © gdynia94

Błyskawica © gdynia94

Ekipa TVN 24 przy Błyskawicy © gdynia94

Kępa Redłowska © gdynia94

Z powrotem pokręciłem się nieco po północnej części centrum i wyjechałem ulicą Janka Wiśniewskiego. Tam powstał korek ciągnący się do samej estakady. Pozostało mi jedynie pokazać mijając masę aut ścieżką rowerową, jakie są plusy ruszenia tyłka ;). Po minięciu estakady zaczyna się budowa ścieżki rowerowej mającej połączyć północne dzielnice miasta, poprzez istniejącą już ścieżką na Janka Wiśniewskiego z centrum. Jadę po jej śladzie aż do terminalu gdzie jej ślad się urywa. Tutaj ma powstać 'estakada rowerowa' zapewniająca bezkolizyjny ruch rowerzystów z autami, bo ruch w tej okolicy jest dość spory. Przecinam wszystkie uliczki prowadzące do terminalu wjeżdżając na chodnik Estakady Kwiatkowskiego. Po zjechaniu na Obłuże pozostał przejazd ulicą Unruga przez Pogórze i zjazd Pucką z powrotem do Chyloni.

Powstająca ścieżka rowerowa pod Estakadą Kwiatkowskiego © gdynia94

Kominiarkę po powrocie zamówiłem przez allegro i jeszcze w tym tygodniu powinna dojść. Nie oznacza to oczywiście, że do tego czasu zrezygnuję z dalszej jazdy ;) Jutro wybieram się w okolice Zatoki Puckiej, w następnych dniach temperatura może spaść jeszcze bardziej.

Temperatura:-8.0

Po okolicy

Niedziela, 29 stycznia 2012 · dodano: 29.01.2012 | Komentarze 11

Dystans: 33,2km
Km w terenie: 0
Temperatura: -8st.

Wyruszyłem o godzinie 14 w kierunku Koleczkowa chcąc sprawdzić się na pagórkowatym terenie. W zasadzie od prawie 2 miesięcy jeździłem tylko po płaskim a jeśli pojawiały się jakieś pojedyncze podjazdy to wjeżdżało się na nie z niemałym trudem.

Polana w środku lasu © gdynia94

Najbardziej stromy odcinek tej drogi pokonałem łatwiej niż oczekiwałem. Niestety w pewnym momencie na drodze pojawił się śnieg, którego zresztą przy każdym kolejnym kilometrze było więcej. Za wjazdem do Koleczkowa ustawiona jest tablica informująca o utrudnieniach na drodze wojewódzkiej 218 z powodu remontu. Nią jednak jadę tylko kilkadziesiąt metrów skręcając w kierunku Kielna.

Koleczkowo zimą © gdynia94

Niestety tutaj na jezdni zalega śnieg, który przy niskiej temperaturze szybko zmienia się w lód. Znów trzeba jechać wolno i ostrożnie, jednak tym razem obyło się bez utraty równowagi. Po kilku kilometrach skręcam do Bojana, tam droga w dużo lepszym stanie.

Widok na Bojano © gdynia94

RTCN Chwaszczyno © gdynia94

Góra Donas © gdynia94

Jedna z Gdyńskich dzielnic, prawdopodobnie Dąbrowa © gdynia94

Z powrotem wjeżdżam na drogę wojewódzką 218 i tu widać już prace związane z remontem. Odcinek z Bojana do Nowego Dworu Wejherowskiego był już niedawno remontowany jednak teraz przy drodze powstaje coś na wzór ścieżki rowerowej łączącej kilka wsi. Dodatkowo nowa nawierzchnia zostanie wyłożona aż do Chwaszczyna gdzie stan jezdni był po prostu fatalny. Gdy remont dobiegnie końca, z pewnością będziemy tam jeździć częściej. Jadąc nią na południe możemy ominąć spory kawałek Trójmiasta, mimo nadłożenia kilku kilometrów jest to lepsza opcja niż przeciskanie się miejskimi ulicami.

Koleczkowo - remont przy drodze © gdynia94

Do Koleczkowa wracam z wiatrem w plecy. Został już tylko podjazd serpentynami i długi zjazd w kierunku Gdyni.

Obwodnica Trójmiasta © gdynia94

Temperatura:-9.0

Zmiana w organizacji wpisów + mroźny początek ferii

Sobota, 28 stycznia 2012 · dodano: 28.01.2012 | Komentarze 2

Z racji, że Kamil wyjeżdża z Gdyni na ferie, a w roku szkolnym nie zawsze mamy czas by jeździć razem, postanowiliśmy zacząć dodawać wpisy także z jazdy osobno. Stworzyliśmy do tego kategorie: 'Kamil' i 'Olaf'. Kilometrów z wyjazdów osobno nie będziemy dodawać, dodamy je dopiero pod koniec sezonu lecz tylko tą ilość, którą zrobiliśmy oboje (krótko mówiąc dystans całoroczny osoby, która zrobi mniej kilometrów). Wszystko więc będzie się zgadzać tak jak w zeszłym sezonie.

Podczas nieobecności Kamila będę dodawał swoje wpisy by nasz blog nie stał pusty ;) Niestety aktualnie nie mam sprawnego licznika, więc kilometry dodaję z mapy.

Km - 25,1
Km teren - 0
temp. - -9 st.

Liczyłem na to, że pogoda podczas ferii będzie taka jak przez większość stycznia, czyli jesienno-wiosenna. Niestety kilka dni temu temperatura spadła grubo poniżej zera i wszystko wskazuje na to, że utrzyma się to przez minimum tydzień. Nie oznacza to, że plany na rower trzeba skreślić bo poza wiatrem i wspomnianym mrozem pogoda w ostatnich dwóch dniach jest bardzo ładna.

Ruszyłem przed godziną 14 30 na drogę wewnętrzną w kierunku wsi Dębogórze-Wybudowanie.

Widok na Pogórze © gdynia94

Droga wewnętrzna Elektrociepłowni Gdyńskiej © gdynia94

Zdjęcia niestety słabej jakości, robione telefonem. Na następny wyjazd postaram się zabrać ze sobą aparat bo w porównaniu do zdjęć Kamila które wstawiamy na bloga, moje są fatalne.

Dalej mijam oczyszczalnię ścieków kierując się w kierunku Kazimierza drogą biegnącą po granicy Rumi.

Dębogórze-Wybudowanie © gdynia94

Słońce nad Rumią © gdynia94

Przecinając drogę wojewódzką zaczyna się droga będąca ścieżką rowerową z ograniczeniem ruchu samochodów. Przez nieliczne auta, które w ostatnim czasie tam przejeżdżały powstał lód na który trzeba było uważać na całym odcinku. Niestety po pewnym czasie wystarczyła chwila nieuwagi, by zaliczyć pierwszą glebę w sezonie. Na szczęście upadek był łagodny i można było jechać dalej :)

Droga rowerowa Kazimierz-Mrzezino © gdynia94

Słońce nad kanałem na Mościch Błotach, po lewej oblodzona droga © gdynia94

Na końcu wyjeżdżam na drogę wyłożoną wielkimi płytami, która doprowadzi do wojewódzkiej 100. W ostatnich latach dość często ulegała ona niszczeniu przez znajdujące się tam bagna. Powstał pomysł, by zastąpić zwykłą nawierzchnię płytami, co miało zapobiec ciągłym remontom. W ostatnim sezonie bardzo często jeździliśmy tą drogą w kierunku Pucka, czy Półwyspu Helskiego. Niestety po drugim etapie remontu i skończeniu całej inwestycji zdecydowanie zwiększył się ruch, pojawiły się ciężarówki jeżdżące do Żwirowni w Mrzezinie a wielu kierowców przekracza dozwolone prędkości. W wakacje jest to też alternatywa dla zatłoczonej drogi wojewódzkiej z Redy do Władysławowa.

Do tej pory miałem mocny wiatr w plecy, więc powrót nie był łatwy. Skręcam na drogę wojewódzką w kierunku Rumi, po około 2 kilometrach zjeżdżam z niej kierując się na Dębogórze. Mijam 2 jednostki wojskowe, kilka kilometrów pokonuję lasem, po czym wyjeżdżam na ostatni odcinek do Gdyni. Tym wypadem przekroczyłem 100 kilometrów w styczniu. Bliżej już nam do wiosny niż poprzedniej jesieni tak więc z każdym miesiącem wynik będzie dużo większy.

Niestety przez niską temperaturę i silny wiatr ciężko wybrać się gdzieś dalej. W najbliższym czasie może być zdecydowanie chłodniej ale postaram się jeździć jak najczęściej. Śnieg nie pada od kilku dni, jeśli nie będzie padać dalej a w przyszłym tygodniu mrozy ustąpią, będzie można pomyśleć o dłuższych dystansach.
Gdy pogoda po feriach się poprawi, za poważne kręcenie zabierzemy się jeszcze w lutym.