Rzucewo | gdynia94.bikestats.pl Jednośladami przez Polskę

Dystans: ~60 km
Km w terenie: ~10
Temperatura: -8 st.

Dziś wstałem nieco wcześniej niż zwykle i mogłem pojechać gdzieś dalej. Wyjechałem po godzinie 11 30 kierując się okrężną drogą do Kosakowa. Po drodze usłyszałem w radiu jakąś wzmiankę na temat pogody - w przyszłym tygodniu mrozy ustąpią lecz spadnie śnieg. Nie wiem czy cieszyć się czy martwić, bo śnieg wraz z wahającą się temperaturą oznacza błoto i sól na drogach. A to z kolei spowoduje kolejną przerwę od jeżdżenia i przesiadkę na rower stacjonarny.
Do Kosakowa zjeżdżam ścieżką rowerową, tam kolejną ścieżką jadę do Pierwoszyna.

ścieżka rowerowa Pierwoszyno-Kosakowo wzdłuż lotniska, w tle urząd gminy Kosakowo © gdynia94

Helikopter nad Kosakowem © gdynia94

W Pierwoszynie udaję się na polną drogę w kierunku klifu. Obawiałem się jazdy w terenie ze względu na lód, lecz tamten odcinek był przejezdny.

W drodze nad Zatokę Pucką © gdynia94

Kolejny helikopter © gdynia94

Widok w dół klifu © gdynia94

I kolejny :)) © gdynia94

Zatoka Gdańska © gdynia94

Ten sam co znad Torpedowni ;) © gdynia94

Widok na Mechelinki © gdynia94

W drodze do Mechelinek © gdynia94

Zjeżdżając z klifu przypomniała mi się ostatnia scena filmu 'Chłopaki nie płaczą' i zastanawiałem się, czy aby nie była ona kręcona w pobliżu tego właśnie klifu.
Teraz patrząc na nią, wydaje mi się że to całkiem możliwe ;)

Zjechałem do Mechelinek, tam miałem zamiar plażą dostać się do Rewy. Niestety piach nie zdążył się zamrozić więc wracam na szosę.

Torpedownia i klif widziany z Mechelinek © gdynia94

Przystań rybacka © gdynia94

W Rewie podjeżdżam tylko na molo, robię kilka zdjęć i wracam skręcając na drogę przez okoliczne bagna, którą wyjadę w kierunku Pucka.

Zamarznięta woda w Rewie © gdynia94

Ta droga w przyszłości najprawdopodobniej połączy rowerowo Trójmiasto z Puckiem, powstanie więc ścieżka rowerowa od Gdańska do Helu mająca około 100 kilometrów długości. Usypywana była w tym roku, mieliśmy okazję jechać nią jeszcze w czasie remontu (Opis przed ostatnim zdjęciem).
Po pewnym czasie nawierzchnia zmienia się w zamarznięte płyty. Już na samym początku nieźle mną zarzuciło więc do końca jadę powoli i ostrożnie.

Rzeka Reda © gdynia94

Podjazd do Mrzezina porządnie mnie zmęczył więc musiałem odpocząć spoglądając w tej samej chwili w mapę wsi. Tam widzę skrót do Osłonina wiodący przez las. Upewniam się jeszcze gościa pracującego w lokalnej żwirowni czy kieruję się dobrze i jadę przed siebie.

Żwirownia w Mrzezinie © gdynia94

W Osłoninie nie ma nic ciekawego, poza tym sama wieś poza dobrą lokalizacją nie należy do najładniejszych. Jadę więc prosto do Rzucewa zerknąć szybko na pałac i zjechać nad molo.

Ostatni z helikopterów. Ruch nad lotniskiem był dziś naprawdę duży © gdynia94

Pałac w Rzucewie © gdynia94

Zamarznięta Zatoka Pucka © gdynia94

W tej części zatoki woda zamarznięta jest już całkowicie mimo że 10 kilometrów na południe lodu nie ma w ogóle. Jest godzina 14 30, wchodzę więc do szybko do sklepu i wyruszam w drogę powrotną. Do Pucka już nie zajeżdżam bo zostało mi niewiele czasu lecz w przyszłym tygodniu planuję tam się wybrać. W Mrzezinie wytrąbił mnie kierowca PKSu Wejherowo chcąc zmusić mnie do zjechania z jezdni. Trochę się wkurzyłem bo niemal zawsze kiedy mija nas któryś z pksów z Wejherowa, przejeżdża z hukiem zmiatając z drogi. Niedługo planuję kupić lusterko i przy każdym spotkaniu z zielonym autobusem będę w pełni wykorzystywał prawa rowerzysty a to w ich interesie jest wyprzedzić, nie w moim by robić wszystko by to umożliwić. Na ostatnim odcinku z Dębogórza-Wybudowanie po raz kolejny mam problemy z kierowcami. Droga jest wąska a pierwszeństwo ruchu należy do jadących w kierunku Gdyni. Mimo wszystko jadący z naprzeciwka mijają mnie bezczelnie przy okazji grubo łamiąc obowiązujący limit na tamtej drodze 40 km/h. Nie mogę jechać blisko pobocza bo jest całe oblodzone, ostatnim dwóm autom nie dałem już pierwszeństwa jadąc niemal środkiem drogi. W ostatniej chwili zjechali, dobrze wiedzą że nawet rowerzystę muszą przepuścić.

Powrót do domu © gdynia94

Podsumowując styczneń, zrobiłem 220 kilometrów. Trudno jest mi oceniać ten wynik, bo jazda w styczniu zależy w 90% od pogody. Pierwsze 12 dni lutego to ferie, więc trochę kilometrów na pewno wpadnie ;)