6.2.12 | gdynia94.bikestats.pl Jednośladami przez Polskę

Dystans: 30km
Km w terenie: 8
Temperatura: -13st.

Wyjechałem przed godziną 14 kierując się tradycyjnie na Dębogórze-Wybudowanie. Tam skręcam w las próbując znaleźć drogę do Suchego Dworu, która na mapie istnieje ale nigdy nie udało mi się jej odnaleźć. Niestety po około kilometrze wita mnie brama wojskowa więc skręcam w jakąś mniejszą drogę wyjeżdżając na równoległą do wcześniejszej.

Po pewnym czasie na drodze przewrócone są 2 drzewa. Z dala widać już wyjazd z lasu więc mijam górą 2 konary i sprowadzam rower z powrotem na drogę, która przypomina bardziej koryto rzeki. Jest dość stromo co wraz z zalegającym śniegiem uniemożliwia jazdę, rower prowadzę więc przez kilka minut.

Na wyjeździe z lasu droga jest zasypana wielką stertą ziemi. Wydawało się że prostu muszę się cofnąć jednak udaje mi ominąć blokadę wspinając się z rowerem obok.

Za daleko jechałem żeby teraz się cofnąć :) © gdynia94

Łatwo nie było, ale się udało ;) © gdynia94

Wjeżdżam na polną drogę do Dębogórza - tą samą którą jechałem wczoraj lecz w innym kierunku.

Kosakowo, w tle Mierzeja Helska i zamarznięta Zatoka Pucka © gdynia94

Potem kieruję się za tabliczką 'Leśnictwo Dębogórze' drogą z płyt zasypaną śniegiem. Zjeżdżam w dół na drogę wojewódzką 100 i wjeżdżam na nią podczas gdy nie widzę w oddali żadnych aut, w taką pogodę niespecjalnie mam ochotę włączać się do ruchu. Jest ona zresztą szeroka i na środku ma pas śniegu, który utrudnia wyprzedzanie.

Zjazd na drogę wojewódzką 100 © gdynia94

Po około kilometrze jazdy skręcam w polną drogę, która w zasadzie nigdzie nie prowadzi :) Jadę topiąc się w śniegu mijając kolejny teren wojskowy. Ciężko się nie natknąć na takie jednostki jeżdżąc w tej okolicy.

Przecinam drogę powiatową do Pucka i wracam do domu drogą rowerową w okolicy Kazimierza. Dalej już nic specjalnego, powrót z sypiącym śniegiem :)

Chciałem pokonać nieco większy dystans ale po zaśnieżonych bezdrożach nie jest łatwo, no i oczywiście ciężko jest wygrzebać się z domu wstając o 11 ;) Mrozy mają powoli ustępować ale pewnie na przyjście wiosny w lutym jeszcze nie ma co liczyć. Podczas jazdy nie jest mi zimno jednak zalegający na drogach śnieg, sypana sól oraz słaba przyczepność sprawiają, że asfaltu unikam jak tylko się da choć są wyjątki. Mimo wszystko jeśli pogoda po feriach będzie dopisywać (wystarczy, że na drogach będzie sucho a mróz łagodniejszy), będzie można robić pierwsze setki :)