Przygotowania do Berlina + gdyńska masa krytyczna | gdynia94.bikestats.pl Jednośladami przez Polskę

Przygotowania do Berlina + gdyńska masa krytyczna

Piątek, 27 kwietnia 2012 · dodano: 28.04.2012 | Komentarze 2

W Trójmieście nareszcie wiosna! Oby została z nami na dłużej. Tymczasem przygotowania do naszej rowerowej majówki ruszyły pełną parą. Zamontowaliśmy już bagażniki, sakwy dziś wypełniliśmy bagażami. Zapowiada się świetny tydzień, pogoda będzie dobra, więc będziemy mogli rozbijać namiot. Wyjeżdżamy już jutro z samego rana. Prawdopodobnie cała wyprawa zajmie nam tydzień od 29 kwietnia do 5 albo 6 maja. Mamy zamiar zrobić około 1100km, trzymajcie za nas kciuki!
Jutro w dniu wyjazdu do Kościerzyny towarzyszyć nam będzie Jarek (Roadrunner), spotkamy się więc kolejny raz :) Od Chojnic pojedziemy z Matim, Każdego dnia wieczorem będziemy wstawiać krótki wpis z danymi z licznika oraz kilkoma zdaniami aby informować Was jak mija podróż. Po powrocie do Gdyni wstawimy natomiast obszerną relację z całej wyprawy.

Gdyńska masa krytyczna
Każdy mieszkaniec Gdyni, bez względu na to, czy jeździ rowerem, czy nie, wie, że sytuacja ze ścieżkami rowerowymi w naszym mieście jest fatalna. Pewnie każdy kojarzy prezydenta Gdyni, Wojciecha Szczurka, który w każdych wyborach osiąga najwyższe poparcie w całej Polsce. Jest on świetnym prezydentem, Gdynia rozwija się bardzo szybko, jednak do tej pory sprawy związane z przystosowywaniem miasta dla rowerów były mocno zaniedbywane. Marcowa masa krytyczna była pierwszą w Gdyni masą od wielu lat. Trzeba przyznać, że osiągnęła niesamowity sukces. Prezydent na stanowiska doradców powołał zupełnie nowe osoby, które mają się zająć polepszeniem sytuacji. Dziesiątki lokalnych i ogólnopolskich gazet nagłaśniały temat jako "Rewolucja rowerowa w Gdyni", wiele z nich zamieszczało go na pierwszych stronach. Na marcowej masie nie mogliśmy się pojawić, jednak wczoraj się udało. Tematem masy było to samo, czyli sprzeciw wobec ignorowania rowerzystów w Gdyni. Organizatorzy wskazali również budowaną właśnie estakadę rowerową, która ma połączyć północne dzielnice Gdyni z główną ulicą miasta, za nierozsądną inwestycję. W peletonie przejechaliśmy kilkanaście kilometrów. Trasa masy była jednak bardzo długa i kończyła się piknikiem na polance Redłowskiej. My odłączyliśmy się już w centrum miasta, zrobiliśmy parę fotek Gdyni i wróciliśmy do domu przygotowywać się na wyjazd do Berlina ;)

Gdyńska masa krytyczna - kilka słów wstępu od organizatorów © gdynia94

Zbiórka pod dworcem SKM © gdynia94

Policja zamknęła ulice, można ruszać! © gdynia94

Budowana estakada rowerowa wzdłuż estakady Kwiatkowskiego © gdynia94

Tutaj się od peletonu odłączamy i wracamy do domu przygotowywać się na naszą majową wyprawę © gdynia94