Wejherowo, Gniewino i Dębki - spotkanie z Roadrunnerem1984 | gdynia94.bikestats.pl Jednośladami przez Polskę

Wejherowo, Gniewino i Dębki - spotkanie z Roadrunnerem1984

Piątek, 6 lipca 2012 · dodano: 06.07.2012 | Komentarze 5

Z racji, że Jarek przyjechał do Gdyni i planował tu trasę-życiówkę, bez zastanowienia dołączyłem do tej wyprawy przy ustalonej trasie na około 200-250km Gdynia-Wieżyca-Żarnowiec-Hel-Gdynia. W planach był wyjazd o godzinie 5. Niestety rano było mokro, szaro i mgliście więc przesuwamy wyjazd na późniejszegy ranek. Wyjechaliśmy dopiero o 13 na skróconą trasę tylko do Żarnowca i okolic. Pogoda była nieco lepsza ale dalej bez słońca. Spotykamy się tam, gdzie ponad 2 miesiace temu kiedy jechaliśmy do Berlina - w połowie drogi do Koleczkowa w środku lasu. Do Wejherowa dojeżdżamy wyremontowaną drogą wojewódzką 218. Ruch jest raczej niewielki więc jedziemy obok siebie rozmawiając. Niektórym kierowcom wyraźnie się to podobało mimo że mieli cały, przeciwny pas na wyprzedzenie.

Droga nr 218 do Wejherowa © gdynia94

Powstający Dom Kultury w Wejherowie © gdynia94

Ratusz wejherowski © gdynia94

W Wejherowie zajechaliśmy na chwilę na rynek. Następnie krótkie zakupy w Lidlu i ruszamy dalej przez las w stronę Jeziora Żarnowieckiego. Stajemy na chwilę przy rurach przy EW Czymanowo po czym ruszamy na stromy podjazd do Gniewina.

Rury elektrowni wodnej w Czymanowie © gdynia94

Przez większą jego część jechaliśmy z prędkością około 10km/h. W Gniewinie najpierw zajechaliśmy do ośrodka, gdzie stoi wieża widokowa. Porobiliśmy kilka zdjęć i ruszyliśmy w kierunku ośrodka, w którym podczas Euro trenowała reprezentacja Hiszpanii.

Wieża widokowa w Gniewinie na terenie ośrodka 'Kaszubskie Oko' © gdynia94

Prawie jak ścigacz :D © gdynia94

Dinozaur w Gniewinie © gdynia94

Na ulicach pełno flag, małych i dużych więc od razu pomyslałem żeby zwędzić coś na pamiątkę :) w końcu bardzo potrzebne im nie były, następne Euro szybko się u nas nie odbędzie :D

Powitanie Hiszpanów na Euro © gdynia94

Wjazd do Gniewina © gdynia94

Euro-zegar niestety już zgasł ;) © gdynia94

Hotel Mistral - ośrodek treningowy zwycięzców Euro 2012, Hiszpanów © gdynia94

Z 'małą' pomocą Jarka udało się ściągnąć pomarańczową flagę Euro, próbowaliśmy wziąć jeszcze drugą ale niestety się nie udało. Wracamy nad Jezioro Żarnowieckie, najpierw czeka nas podjazd, pokonujemy kilkukrotnie szybciej niż w odwrotną stronę :D

Jezioro Żarnowieckie © gdynia94

Następnie kierujemy się na teren nieukończonej elektrowni atomowej. Przechodzimy pod płotem i idziemy trochę się porozglądać. Było kilka wieżyczek w pobliżu, z jednej postanowiliśmy skorzystać żeby popatrzeć na to, czego nie udało się zbudować 25 lat temu. Jarek wszedł na samą górę i porobił masę zdjęć oraz filmik, ja niestety miałem stracha i wszedłem do połowy :) dalej była już niezabezpieczona drabinka.

Ruiny EJ Żarnowiec © gdynia94

Po kilku kilometrach drogę kontynuujemy polną drogą, która doprowadza nas do Dębek. Tam stajemy na chwilę przy jednej z budek na jedzenie. Niestety szybko słoneczną pogodę przykryła mgła. Mieliśmy pójść na chwilę na plażę ale czas nas gonił (było już po 19) i czym prędzej pognaliśmy w drogę powrotną. Po wjechaniu na wzniesienie w stronę Krokowej, z powrotem ukazało się słońce.

Kościół w Krokowej © gdynia94

Pałac w Krokowej © gdynia94

Za Krokową szukamy 17-kilometrowej ścieżki rowerowej do Swarzewa, udaje się nią znaleźć dopiero w pobliskich Minkowicach. Mgła powraca i raczej nic nie zapowiada, że tym razem odpuści.

Ścieżka Rowerowa Krokowa-Swarzewo i poczatek mgły © gdynia94

Lekka mgiełka :D © gdynia94

Jechało się już zdecydowanie gorzej, temperatura spadła do 17 stopni, pora dnia też była już późna. Ze Swarzewa główną szosą dojechaliśmy do Pucka a z Pucka lokalnymi drogami do Gdyni przejeżdżając jeszcze w Kosakowie obok lotniska gdzie trwa Opener. W zasadzie dawno już nie miałem do czynienia z tak gęstą mgłą. W Gdyni rozjechaliśmy się do domów. Wcześniej zrobiliśmy jeszcze zdjęcie rowerków z flagami:

Koniec wyprawy, pomarańczowa flaga to dzisiejsza zdobycz z Gniewina :) © gdynia94

Zapraszam wszystkich na profil Jarka, jak tylko pojawi się wpis będzie do zobaczenia masa ciekawych zdjęć :)