Rewa jesienią + okolice | gdynia94.bikestats.pl Jednośladami przez Polskę

h km/h:

Rewa jesienią + okolice

Sobota, 3 listopada 2012 · dodano: 03.11.2012 | Komentarze 5

Dzisiejszego dnia pogoda była niezbyt ciekawa ale postanowiłem w końcu przejechać się o normalnej porze. Ruszyłem w kierunku Rewy lokalnymi, zazwyczaj wyłączonymi z ruchu (lub ograniczonymi od niego) asfaltami. Wiało dość mocno od południa i co jakiś czas kropiło ale niespecjalnie mnie to zraziło by cofnąć się do domu.
Zagórska Struga © gdynia94

Jedna z dróg w okolicy wyłączona z ruchu - a więc idealna do jazdy rowerem © gdynia94

Zbiornik wodny w okolicach Rewy © gdynia94

Następnie musiałem przejechać drogą wyłożoną z płyt, wokół są tereny podmokłe i zdarza się że zalewa też i drogę.

droga z płyt przez bagna © gdynia94

Arka Noego :D © gdynia94

...i jej pokład © gdynia94

W Rewie (zresztą już jakiś czas temu) powstała ścieżka rowerowa - co prawda niedługa i wąska ale bardzo przydatna (o ile powstanie jej kontynuacja), bo na drodze z Gdyni do Rewy jazda szosą zazwyczaj nie należy do przyjemnych.

Mini kościół w Rewie :D © gdynia94

Krzyż na Cyplu Rewskim © gdynia94

Wracając przez Mosty, napotkałem jeszcze 2 graffiti mojego lokalnego klubu :)

Te graffiti było tak długie, że trzeba je przedstawić w 3 częściach :D © gdynia94

część druga © gdynia94

...oraz trzecia © gdynia94

Wracając z Kosakowa spotkała mnie nie mała niespodzianka: droga z Kosakowa, która od lat była wąska i w opłakanym stanie, a ruch na niej był ogromny, została w końcu wyremontowana. Teraz wygląda jak porządna krajówka po remoncie choć myślałem, że w miejsce żwirowego pobocza powstanie za jednym zamachem ścieżka dla rowerów. Dodatkowo ostatnie 2 kilometry przed Gdynią zostały nietknięte. Trzeba się jednak cieszyć z tego co jest :)

Wyremontowana droga z Kosakowa do Gdyni © gdynia94

Następnie zamiast serpentynami pojechałem ulicą płk. Dąbka na Obłuże by sprawdzić w końcu postęp przy budowie estakady rowerowej. W zasadzie sama estakada jest już gotowa ale dopracowywane są szczegóły przy dojazdach mające na celu zapewnić bezpieczeństwo poruszania się nią.

Obłuże - początek Estakady Kwiatkowskiego i widok na port © gdynia94

Kolejne graffiti, a raczej jego część bo całość ma ponad 300m i jest najdłuższe w Polsce © gdynia94

Zjechałem pod Estakadą Kwiatkowskiego na estakadę rowerową. Jest ona najbardziej kontrowersyjną inwestycją rowerową w Gdyni, wielu rowerzystów uważa, że to masa pieniedzy wyrzuconych w błoto a ruch rowerem od ulicy Janka Wiśniewskiego na Obłuże jest możliwy. Rzecz w tym, że w takim wypadku trzeba przejeżdżać przez wjazd do terminalu portowego gdzie aż roi się od tirów. Niemniej jednak ważniejszym celem dla rowerzystów było połączenie rowerowe od ul. Janka Wiśniewskiego do Hutniczej (co całkowicie umożliwi podróż rowerem z Oksywia i Obłuża wzdłuż Trasy Kwiatkowskiego w kierunku gdyńskich dzielnic takich jak Grabówek, Leszczynki czy Chylonia), z czym całkowicie się zgadzam, bo by pokonać ten odcinek trzeba przejść z rowerem przez torowisko.

Estakada rowerowa © gdynia94

Szumu nie brakuje również wokół Estakady Kwiatkowskiego, która ostatnio zasłynęła w mediach ze spadających elementów tynku od spodu :D

skoro jest dziś miejsce na blogu dla graffiti, to dorzuce jeszcze to :) © gdynia94

Wspomniałem też ostatnio o nowej ścieżce rowerowej wzdłuż ulicy Unruga. Rozciąga się ona od skzyżowania z Pucką aż po samą estakadę. Zachęca ttm samym do jazdy po mieście w wietrzne i ciemne, jesienne dni po północnych dzielnicach Gdyni, gdzie tworzy się powoli gęsta sieć dróg dla rowerów. Ku mojemu zdziwieniu ściezkę udało się też poprowadzić pod starym wiaduktem kolejowym gdzie wcześniej pieszy ledwo mijał się z pieszym.

Z 30 kilometrów jazdy wyszedł mi maraton po nowych inwestycjach drogowo-rowerowych i po grafach gdyńskiej Arki :D A więc mimo brzydkiej i szarej pogody, krótki wypad jak najbardziej udany.

Kategoria Olaf, do 49 km

gdynia94
| 00:49 niedziela, 4 listopada 2012 | linkuj Temu nie zaprzeczam, jedno miasto moze mieć wiele fan clubów. Historia kibicow w Tczewie jest dość ciekawa, trzon kibicow Arki z Tczewa pochodzi od zespołu Wisly Tczew i ma długą historię. Tczew to miasto pod Gdańskiem i wiadomo, że kibiców Lechii nie zabranie, jednak z perspektywy czasu miasto kojarzone jest bardziej z Arką. Gdy w dawnych czasach lechia grała w niższych ligach, ich kibiców było tam bardzo niewielu, teraz grają w ekstraklasie, mają stadion i wszystko czego potrzeba, transport jest łatwiejszy więc namnożyło się ich w Tczewie. Nie wiadomo ilu z nich mozna nazwać kibicami bo wielu z nich kibicuje Lechii na zasadzie ''bo tak wygodniej''. Kibice Arki z Tczewa są otoczeni fan clubami Lechii, mimo wszystko jeżdżą do Gdyni (przez teren wroga Gdańsk :)) na mecze dużą liczbą osób, wspierają klub w wyjazdach itp.
Taki krótki komentarz na temat kibiców w Tczewie :D
przemek1995
| 21:19 sobota, 3 listopada 2012 | linkuj Olaf, Tczew jest podzielony na Lechie i Arkę.
gdynia94
| 21:00 sobota, 3 listopada 2012 | linkuj Wiadomo, wiadomo :) to jest coś jak lokalny patriotyzm :D utożsamianie się z własnym miastem + z klubem (najczęściej piłki nożnej :D). A szkoda, bo Tczew to fan club Arki ;)
przemek1995
| 19:32 sobota, 3 listopada 2012 | linkuj Wiadomo, każdy jest za klubem ze swojego rejonu :P Ja nie kibicuję :D
completny
| 17:43 sobota, 3 listopada 2012 | linkuj Zdecydowanie za dużo tej Arki na zdjęciach. Only Śląsk :D

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa oczyc