Zimno i mgliście - Kaszuby | gdynia94.bikestats.pl Jednośladami przez Polskę

Zimno i mgliście - Kaszuby

Sobota, 17 listopada 2012 · dodano: 17.11.2012 | Komentarze 7

Zaplanowałem trasę do Chmielna by zaliczyć kilka jezior po drodze. Dzisiejszy dzień miał być w końcu słoneczny a ja niestety kolejny weekend miałem zajęty. Została opcja wyjazdu o 5 rano i powrotu przed południem, tak też zrobiłem.
Udało się wstać kilka minut po czwartej i godzinę później byłem już w drodze. Na start czekał mnie długi podjazd, długo nie mogłem się rozkręcić i jechałem około 15km/h.

Za Koleczkowem jechałem w gęstej mgle, momentami ledwo widzialem krawędzie drogi. Nie pozostało nic innego jak jechać powoli i oczekiwać świtu. Od czasu do czasu sytuację na drodze rozjaśniały mi auta.

Tyle widziałem jadąc we mgle :D © gdynia94

Jasno było dopiero w Przodkowie, jednak mgła nie ustąpiła. Po świcie oczywiście nie przeszkadzała tak jak nocą ale liczyłem na to, że z czasem wyjdzie słońce.

Kościół w Przodkowie © gdynia94

Arena lokalnej Cartusii Kartuzy :D © gdynia94

Kościół na kartuskim rynku © gdynia94

Deptak oraz szamiący coś kot po prawej © gdynia94

Jechało mi się bardzo ciężko i ledwo dawałem radę zwykłym podjazdom. Wiało dziś z południa więc musialem się jeszcze przemęczyć. Ciągle było pochmurno i mgliście dlatego trzeba było zapomnieć o jakichś fajnych zdjęć jezior. No cóż, będę musiał się tam wybrać jeszcze raz kiedy pogoda dopisze :)

Jezioro Łapalickie © gdynia94

Jezioro Białe © gdynia94

Jezioro Kłodno © gdynia94

Centrum tabaki i tytoniu w Chmielnie © gdynia94

Urząd gminy i Kościół w Chmielnie © gdynia94

Jezioro Brodno Małe © gdynia94

W momencie gdy zmieniłem kierunek jazdy na północny, od razu na liczniku zwiększyła się prędkość. Wcześniej myslalem, że bedą problemy z powrotem do domu ale teraz zawiało mi porządnie w plecy. Przemknąłem przez Kartuzy i skierowałem się na drogę na Żukowo by w Żukowie zjechać na dk 20 do Gdyni. Obie drogi wyremontowane. Po drodze napotkalem jeszcze takie coś :D :

Nazwy tego jeziorka niestety nie znam © gdynia94

Taki asfalt i wiatr w plecy, a więc można wracać do domu ;) © gdynia94

Klasztor w Żukowie © gdynia94

W Dobrzewinie na wyremontowanej drodze 218 Od Chwaszczyna do Koleczkowa, natknąłem się na zakaz jazdy dla rowerów. Nie widziałbym w tym nic dziwnego, gdyby najpierw ścieżka rowerowa została sprzątnięta i wykończona (nieukończone krawęzniki, piasek i rózne materiały leżące na calej dlugości) a dopiero później postawiono by znak. Z taką polityką (anty)rowerową to nawet nie ma się co dziwić, że władze chcą odebrać nam prawa pierwszeństwa na ścieżkach zamiast uświadamiać kierowców o nowych przepisach. Widocznie tak łatwiej.

Mimo pogody wypad zaliczam do udanych,chociaż w pierwszej czesci trasy żałowałem, że w ogóle ruszylem martwiąc się czy starczy mi sił na powrót i łudząc się o lepszą pogodę. Najwazniejsze jest jednak to że było sucho i spokojnie wróciłem do domu. Oby w tym niesprzyjającym okresie roku była jeszcze okazja na podobne wypady.

michuss
| 08:02 poniedziałek, 19 listopada 2012 | linkuj Pośmigałbym sobie po Kaszubach... Byle do lata. ;)
gdynia94
| 15:35 niedziela, 18 listopada 2012 | linkuj Sam nie wiem czy ją widzialem :D niestety czasem jeśli chce się pokonać jakąś trasę a nie zawsze jest czas to trzeba się ruszyć w taką pogodę. Na słońce u nas nie ma co czekać, bo nie widziałem go chyba prawie 2 tygodnie
| 15:09 niedziela, 18 listopada 2012 | linkuj jak widziałeś przed sobą kierownicę w tej mgle to jeszcze nie jest najgorzej hahahahahahah :P, maszyna super aż nie pasuje do tej pogody , a co do pogody to dłuższe trasy w taką pogodę to strata czasu , najlepiej pokonywać je w słoneczne dni nawet jeśli było by ciut zimniej, wilgoć daje się we znaki , jak wtedy kiedy wracaliśmy z Dębek co byliśmy cali mokrzy od Mgły
grigor86
| 21:37 sobota, 17 listopada 2012 | linkuj Bardzo fajna jesienna wycieczka :-) Mimo normalnej o tej porze mgły, jeziora mi się podobają i dodam jeszcze, że do gustu przypadło mi to centrum tabaki, ponieważ sam jestem koneserem dobrej tabaki i czasami sobie niucham, ale tej kaszubskiej jeszcze niestety okazji zażyć nie miałem...Kaszuby to piękny region Polski :-)
gdynia94
| 16:41 sobota, 17 listopada 2012 | linkuj To akurat starszy aparat, no ale jakoś dawal radę :) w tamtym nie zdążyły naładować się baterie.
Dzięki:)
completny
| 16:37 sobota, 17 listopada 2012 | linkuj Cartusię Kartuzy oczywiście kojarzę. Fajnie że zrobiłeś zdjęcie stadionu. W ogóle widzę że nowy aparat Ci służy - znam to fajne uczucie. Testowanie owego sprzętu daje dużo radości :) A pogoda też widzę taka melancholijna, ale nieraz i w niej fajnie się jeździ. Niezła relacja

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa dykow