Zimowa przejażdżka po Gdyni - powracamy do wspólnej jazdy | gdynia94.bikestats.pl Jednośladami przez Polskę

Temperatura:-2.0

Zimowa przejażdżka po Gdyni - powracamy do wspólnej jazdy

Niedziela, 13 stycznia 2013 · dodano: 13.01.2013 | Komentarze 4

Pierwszy raz w sezonie i po długim czasie na rower wychodzimy razem. Razem rozpoczynamy też przygotowanie do nowego sezonu tak więc powracamy do prowadzenia bloga we dwójkę tak jak było to jeszcze w maju zeszłego roku. Starzy bywalcy na naszej stronie poczują się więc jak w domu :)

Z racji pierwszego wspólnego wypadu w sezonie postanowiliśmy pojeździć luźno po mieście nadrabiając opieszałe tempo robieniem zdjęć. Zaczynamy od północnych dzielnic Gdyni by w końcu przejechać estakadą rowerową, która jeszcze nie doczekała się swojego otwarcia. Powód to prawdopodobnie niedociągnięcia prawne co do bezpieczeństwa poruszania się na niej, a przynajmniej tak można się domyślać :) Dalej jedziemy przez tereny stoczniowe mijając kilka wyremontowanych biurowców w ramach rewitalizacji dawnych terenów stoczniowych (a także modernizowania tego co jest). Z portu kierujemy się do centrum. Wciąż widnieją tam ozdoby świąteczne a dodatkowo z racji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy dostępne są różne atrakcje typu wstęp do limuzyn, bibobusów i innych cudów jakie napotkaliśmy na Skwerze Kościuszki.

Wybudowana niedawno, wciąż zamknięta estakada rowerowa w Gdyni © gdynia94

Widok z estakady rowerowej na terminal kontenerowy © gdynia94

Biurowiec należący do Portu Gdynia © gdynia94

Pomnik upamiętniający wydarzenia z grudnia 1970 © gdynia94

To gdzie dzisiaj? Helsinki? :) © gdynia94

Kolejny, odremontowany biurowiec Portu Gdynia, niegdyś sypiąca się część stoczni. © gdynia94
Tak kiedyś ten budynek wyglądał :D LINK

I jeszcze jeden... © gdynia94

Urząd Morski w Gdyni © gdynia94

Z daleka widać już Sea Towers - zbliżamy się do centrum miasta © gdynia94

Kręcimy się chwilę po okolicy, po czym kierujemy się na bulwar. Z bulwaru nieco okrężną drogą przedostajemy się pod budowaną Galerię Wzgórze. Ma to być największa galeria handlowa w trójmieście. Mijamy Halę Widowiskowo-Sportową, Stadion GOSiR, po czym odbijamy na Witomino. Odcinek od stadionu to długi podjazd, który sprawił nam trochę problemu, gdyż na chodniku leżało sporo śniegu. Z Witomina zjeżdżamy lasem i po 20 minutach kończymy wspólną wycieczkę rozjeżdżając się do domów.

W mieście mnóstwo jeszcze świątecznych ozdób © gdynia94

Powoli się ściemniało, światła zapalili idealnie na nasz przyjazd :) © gdynia94

W centrum Gdyni mnóstwo atrakcji związanych z WOŚPem © gdynia94

A tu już właściwy bibobus © gdynia94

Miasto naprawdę nieźle wygląda zimą. © gdynia94

Dalej poustawianych jest kilka limuzynek, a przy nich wolontariusze WOŚP © gdynia94

Kolejna limuzyna. Tym razem czarny hammer. © gdynia94

ORP Błyskawica - polski niszczyciel wprowadzony do służby w Marynarce Wojennej w 1937 roku © gdynia94

Zawsze tętniąca życiem ulica Świętojańska. © gdynia94

Odremontowany i rozbudowywany obecnie teatr muzyczny w Gdyni © gdynia94

Na plaży mijamy prawdopodobnie kolejne atrakcje WOŚP © gdynia94

Zaśnieżony bulwar nadmorski © gdynia94

Hala widowiskowo sportowa to jeden z ostatnich punktów naszej dzisiejszej przejażdżki © gdynia94

Wyjeżdżając z centrum miasta kierujemy się na podjazd pod Witomino po drodze mijając stadion Arki Gdynia © gdynia94

Około 4 kilometry zaśnieżonej leśnej drogi, potem kawałek miastem i jesteśmy w domu. © gdynia94

Warunki do jazdy co prawda nie zachęcają do pedałowania, lecz postaramy się w tym miesiącu jeździć więcej niż jak to bywało w dwóch poprzednich latach kiedy styczeń był miesiącem opierniczania się :D. Miejmy nadzieję, że nadrobimy poprzedni sezon a kluczem do tego musi być odpowiednia forma na wiosnę. Dzisiejszy wpis potraktujcie trochę jako prezentację Gdyni na łamach bloga. Kto chce zobaczyć więcej naszego miasta odsyłamy do wpisu poświęconego wyłącznie ciekawym miejscom w Gdyni ze świetnymi zdjęciami - LINK.