Lotnisko Gdynia-Kosakowo | gdynia94.bikestats.pl Jednośladami przez Polskę

Temperatura:-4.0

Lotnisko Gdynia-Kosakowo

Wtorek, 22 stycznia 2013 · dodano: 22.01.2013 | Komentarze 6

Dziś bez Kamila. Ruszyłem od razu po szkole, bez planów dłuższej jazdy za to z celem odwiedzenia nowego terminalu na gdyńskim lotnisku.

Przeglądałem wczoraj Google Map z włączoną opcją zdjęć i natknąłem się na zdjęcie gotowego terminalu na lotnisku na Babich Dołach. Kilka lat temu została powołana spółka Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo mająca przekształcić lotnisko wojskowe w pasażerskie (drugie w Trójmieście po gdańskim Rębiechowie). Całość miała być gotowa już na Euro 2012, jednak biorąc pod uwagę realia takich inwestycji w Polsce nic dziwnego, że pierwsi pasażerowie nowego lotniska skorzystają z niego pod koniec tego roku.

Teren wojskowy uniemożliwia wjazd na lotnisko dlatego przeciętny mieszkaniec Gdyni nie ma pojęcia o stanie powstawania nowego terminalu i modernizacji całego obiektu. I choć bardzo interesowałem się całym przedsięwzięciem, to na żywo nowego terminalu również nie miałem okazji zobaczyć. Do dnia dzisiejszego, gdzie zawiozłem się tam rowerem :)

Podjeżdżam nową drogą asfaltową, której wcześniej nie znałem. Zatrzymuję się przy budce z ochroniarzami i pytam czy można jechać dalej. Odpowiedzieli, że nie ma takiej możliwości, ale dalej pojechałem przez ogródki działkowe równolegle do nowo powstałej drogi. Dojazd na lotnisko póki co symboliczny ale nie jest on raczej zostawiony na dłuższą metę. Patrząc w mapę, najprawdopodobniej przedłużona zostanie Estakada Kwiatkowskiego, która kończy się w okolicy. Lotnisko Gdynia Babie Doły to miejsce corocznego Openera jednak podobno festiwal w tym roku nie jest zagrożony. Pozostaje też kwestia sporów, czy aby na pewno Aglomeracji Gdańskiej potrzebne jest drugie lotnisko, to jednak okaże się w przyszłych latach.
Koniec zanudzania i czas na kilka zdjęć, niestety z kiepskiej pozycji ale innej nie było :)

Nowy terminal pasażerski © gdynia94

Schronohangary © gdynia94

Takie zabawki korzystają z lotniska na codzień © gdynia94

Droga pośród ogródków działkowych wyłożona była gruzem. Wyjeżdżając poczułem flak w tylnej oponie i specjalnie się nie zdziwiłem biorąc dodatkowo pod uwagę stan moich opon. Początkowo chciałem wypchać opony sniegiem, jednak niespecjalnie zaufałem swojemu pomysłowi i dojechałem do domu na kapciu. Rower bo kilkunastu wyjazdach jesienno-zimowych był wraz z napędem cały ubłocony więc wziąłem się za jego czyszczenie. Jutro zaś udam się po nowe, grube opony, by mieć na czym jeździć w zimę a także mieć co zakładać przed wypadami w teren w sezonie.

Chylonia © gdynia94

Zakorkowana ulica Pucka © gdynia94
Kategoria do 49 km, Olaf

| 22:50 środa, 23 stycznia 2013 | linkuj Tu gdzie obecnie mieszkam niema takich podjazdów jak w Trójmieście :D:D:D i cieszę się że nie mieszkałem w centralnej polsce gdzie jest w większości płasko jak stół :P
gdynia94
| 11:25 środa, 23 stycznia 2013 | linkuj Jarek: Widok w zimę jest raczej niespecjalnie ciekawy, zdecydowanie wolę być tu wieczorem latem ;) Lotnisko w Kosakowie póki co będzie przyjmowało samoloty do rozpiętości skrzydeł 24m, ale z czasem ma się to zmieniać. Podobno nie będzie ono tylko zastępczym lotniskiem dla Rębiechowa ale ma też podjąć konkurencję z nim :) Czym władze Gdańska są nieco oburzone, ale to już zależy jaką popularność zyska lotnisko w Kosakowie, choć co jak co, ale drugiego takiego lotniska bezpośrednio nad morzem nie ma (pomijając wojskowe w Kołobrzegu czy ''paralotnisko'' w Jastarni).
Completny: To akurat morena Kępy Oksywskiej, faktycznie wzniesień nam tu nie brakuje tym bardziej biorąc pod uwagę to, że żyjemy nad morzem ;)
completny
| 10:59 środa, 23 stycznia 2013 | linkuj Dobrze że macie tam moreny nad morzem, bo byłoby wam nudno ;)
| 00:43 środa, 23 stycznia 2013 | linkuj Gdyńskie lotnisko będzie rozładowywało ewentualnie tłok na Gdańskim , coś jak lotnisko w Modlinie pomaga Warszawie
| 00:38 środa, 23 stycznia 2013 | linkuj Nie widziałem Gdyni z pogórza w zimę , ale nocne światełka wymiatają

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa emkre