Setka w dwóch częściach | gdynia94.bikestats.pl Jednośladami przez Polskę

Setka w dwóch częściach

Sobota, 2 marca 2013 · dodano: 02.03.2013 | Komentarze 6

Ruszyliśmy razem przed godziną 10. Dlaczego tak szybko (jak na weekend oczywiście:))? Kamil miał czas tylko do godziny 12, było jeszcze słonecznie a wiatr był niewielki w porównaniu do tego, jaki miał przyjść w dalszej części dnia.

Zrobiliśmy małe kółko przez Koleczkowo, Zbychowo i Redę. Bardziej w formie treningu, bo na trasie było całkiem sporo przewyższeń. Zjechaliśmy do Redy i tam ruszyliśmy niedawno powstałą drogą do Rumi, gdzie obok była ścieżka rowerowa. Ścieżka oczywiście z kostki brukowej, niekiedy ze sporą ilością brudu pośniegowego spychanego na nią z drogi i z masą małych podjazdów i zjazdów (wyjazdy z podwórek). Ruch jest tu niewielki i spychanie rowerów z jezdni to nieporozumienie. Oczywiście łatwo na chodniku postawić znak 'ciąg pieszo-rowerowy' by później chwalić się rozwojem ścieżek rowerowych jednocześnie nie mając pojęcia o tym jak rozwijać infrastrukturę drogową. Nie zabrakło też buraków, którzy chamsko wytrąbili nas z najbliższej odległości choć nie przeszkadzaliśmy im w wyprzedzaniu.

Przy powrocie do Gdyni pomyślałem, że skoro Kamil musi wracać do domu a ja jestem już na rowerze (z domu nie zawsze łatwo jest się wygrzebać), to mogę pojeździć dziś trochę dłużej. Po przejechanych razem 40-stu kilometrów rozdzielamy się. Wpadam na chwilę do domu zrobić sobie coś do jedzenia i ruszam na północ. Najbardziej optymalną opcją pomimo silniejszego wiatru nad morzem był Puck. Jeżdżę tam dość często, więc trochę zdjęć pojawi się na blogu po raz któryś tam ;)

Widok na Chylonię i po części na sąsiadujące z nią dzielnice © gdynia94

Zajezdnia autobusowa na Pogórzu © gdynia94

RTCN Chwaszczyno i wieża na Górze Donas wyłaniające się zza Trójmiejskiego P.K. © gdynia94

Zatoka Pucka widoczna z około czterech kilometrów © gdynia94

Wóż strażacki z OSP Żelistrzewo © gdynia94

To już zdjęcia z Pucka:

Muzeum Ziemi puckiej, dawny szpital © gdynia94

Kościół farny pw. św. Apostołów Piotra i Pawła © gdynia94

... i raz jeszcze od strony przystani © gdynia94

Pomnik gen. Hallera biorącego udział w zaślubinach Polski z morzem w tym własnie miejscu (10.2.1920). © gdynia94

Po I-wszej Wojnie Światowej II Rzeczpospolita miała tylko 2 porty: w Pucku i na Helu, stąd zaślubiny właśnie w tym miejscu (oraz powstanie po kilku latach naszego rodzinnego miasta - Gdyni).

Marina oraz restauracja na końcu betonowego molo © gdynia94

sesyjka na fejsbunia: 'takie tam póki jeszcze jestem sucha' :) © gdynia94

Drugie molo, tym razem drewniane © gdynia94

Nietypowa mapka miasta © gdynia94

Ratusz pucki wybudowany w stylu neogotyckim © gdynia94

Po objechaniu Pucka ruszyłem w drogę powrotną. Chciałem dziś zrobić setkę więc zahaczyłem jeszcze o Rzucewo. Rzucewo na naszym blogu również wielokrotnie się pojawiało, ale myślę, że Ci co lubią pałace i morze się nie obrażą :)

Pałac Jana III Sobieskiego © gdynia94

Rzucewskie molo © gdynia94

Mielizna utworzona nad brzegiem również przyciąga gatunek ludzki :) © gdynia94

Komin EC Gdynia (odległość około 15 km) © gdynia94

Chciałem sobie skrócić drogę jadąc z Osłonina do Mrzezina około 3 kilometry w większości leśną drogą, unikając na dodatek wiatru w twarz. Niestety nie wziąłem pod uwagi tego, że po roztopach droga nie będzie taka ładna jaka jest zazwyczaj. Musiałem więc zepsuć trochę nerwów na przedostanie się i otrzepanie siebie oraz roweru z błota.

Żwirownia w okolicach Mrzezina © gdynia94

Urwisko w Kazimierzu © gdynia94

Ostatnie kilometry to walka z wiatrem który szybko się nasilał. Wolnym tempem dotoczyłem się domu. Dzisiejszej setki nie planowałem wcześniej, ale jestem zadowolony, że udało się ją zrobić w tak wietrzny dzień :).

gdynia94
| 20:13 niedziela, 3 marca 2013 | linkuj Wiadomo, że setka to setka ale taki akurat tytuł bo nigdy wcześniej nie miałem takich przerywanych tras :) Morze jak to morze, zmniejsza nam zasięg tras od wschodu i północy to chociaż czasem je odwiedzamy by popatrzeć, gdzie moglibyśmy jeździć gdyby go nie było ;) Koło urwiska w Kazimierzu przejeżdżam bardzo często, ale jakoś nigdy nie przedstawiałem go na blogu. A co do pałacu, to z tego co czytałem na tabliczce po nim, była to rezydencja letnia Sobieskiego aczkolwiek sam był tam tylko raz :) Często za to przebywała tu jego żona. Nie jestem też pewien czy ten sam pałac stoi do dziś czy był odbudowywany.
| 19:28 niedziela, 3 marca 2013 | linkuj NOO Konkret wpis i foty , szkoda że nie udało mi się z wami spotkać a;e poczekajcie do majówki :D:D:D:D
completny
| 14:11 niedziela, 3 marca 2013 | linkuj Lubię wchodzić na waszego bloga, bo wiem że można zobaczyć aktualny stan morza ;)
grigor86
| 21:20 sobota, 2 marca 2013 | linkuj No w końcu jakąś setkę trzasnąłeś ;-) Super zdjęcia, w szczególności te znad morza :-) Te urwisko w Kazimierzu też robi wrażenie.
lukasz78
| 19:39 sobota, 2 marca 2013 | linkuj Może być i w 7 częściach, bo setka to setka :)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa zawso