Kolosy 2013 | gdynia94.bikestats.pl Jednośladami przez Polskę

h km/h:

Kolosy 2013

Niedziela, 10 marca 2013 · dodano: 11.03.2013 | Komentarze 5

Za oknem zima. Spadł śnieg, piździ wiatr, mróz... Warunki kompletnie nie sprzyjają jeździe. Mamy nadzieję, że to ostatni już i krótkotrwały atak zimy. Tymczasem, od piątku do niedzieli (8-10 marca) w Gdyni na hali widowiskowo-sportowej miały miejsce 15. Ogólnopolskie spotkania podróżników, alpinistów i żeglarzy, czyli tzw. Kolosy. Jak zawsze, udaliśmy się tam.

Na hali siedzieliśmy praktycznie cały piątek od momentu rozpoczęcia imprezy (godzina 11) do godziny 21 i parę godzin w sobotę. Najbardziej podczas weekendu interesowały nas oczywiście prezentacje rowerowe, których nie zabrakło. Był koleś, który wybrał się rowerem na Ural, był taki, który przejechał przez 19 miesięcy ponad 30 tysięcy kilometrów rowerem od najbardziej wysuniętego punktu w Europie w Norwegii aż po samo południe Afryki. Na Kolosach także miała się pojawić babka, która przejechała rowerem koronę gór Polski, czyli dwadzieściaparę szczytów w różnych pasmach górskich, wspięła się także na Rysy z rowerem na plecach. Była też para rowerzystów, którzy przejechali całą Nową Zelandię i Australię. Nie brakowało też autostopowiczów, którzy bez żadnej gotówki w kieszeni przejeżdżali pół świata. Jednym słowem, super, jak każdego roku.

Miał się też pojawić Adam Bielecki z prezentacją "K2 w młodym wieku". Nie było go z wiadomych przyczyn. On sam się uratował schodząc z Broad Peak, ale jego dwaj koledzy już nie. Hala w Gdyni mieści trochę ponad 4 tysiące ludzi. Nie jest zbyt duża, bo na granicy Gdańska z Sopotem wybudowano Ergo Arenę. W ciągu roku odbywają się więc tu mniejsze imprezy i w zasadzie nie ma zapotrzebowania na większą ilość miejsc. Ale jest jeden weekend w ciągu roku kiedy pewnie i 6 tysięcy miejsc by nie wystarczyło. Jest tak właśnie na Kolosach :) Impreza ostatnimi laty tak się rozrosła, że w hali jest prawdopodobnie z 5 tysięcy ludzi (ekran zasłania część trybun, ale cała płyta wypełniona jest siedzeniami), a na zewnątrz w kolejce do wejścia czeka jeszcze z kilkaset osób. Ochroniarze czekają na rotację i kiedy trochę ludzi wyjdzie z hali, od razu wpuszczają nowych. Możliwe, że w następnych latach hala gdyńska po prostu nie wyrobi i odda imprezę Ergo Arenie. My jednak wierzymy, że tak się nie stanie. Prezydent Szczurek na pewno nie chce stracić takiego wydarzenia, które bardzo promuje Gdynię.
A teraz kilka fotek:

Gdyńska hala widowiskowo-sportowa © gdynia94

Na parkingu jak zawsze sporo klimatycznych autek © gdynia94

Dookoła mnóstwo różnych stoisk z książkami, magazynami, kurtkami, namiotami, gpsami itd. © gdynia94

Panorama, żeby zobrazować jak to mniej więcej wygląda © gdynia94

A to już sobota i wypełniona po brzegi hala © gdynia94

I kolejna panorama pokazująca kolejkę na zewnątrz hali. Na ścieżce rowerowej na pierwszym planie widać koniec kolejki, po lewej stronie wejście do hali. Nam na szczęście udało się wejść w zasadzie bez stania :D © gdynia94